Lurte bare på noe angående speed

Hei jeg lurte bare på noe angående rus middlet speed…jeg har aldri prøvt det før men første gang jeg prøvde var 16.mai tok meg noen par linjer å fikk ikke såve dette gjorde jeg i 4 døgn å fikk ikke såve i flere dager å spiste ikke heller…etter det tenkt jeg at dette var ikke gøy lenger å ikke få såve så jeg stoppet…men spm mitt er hva har skjedd med mitt hode, den føles så fjern ut..jeg kan tenke å alt det der men noen ganger føles det så rar ut etter 3dager…komme dette til å gå vekk eller har jeg havnet i liten sykose…skulle aldri ha prøvt det

Mann, 18 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det du opplever er ganske vanlig etter å ha brukt speed. Særlig når du har brukt det over en del dager. Det er slitsomt for hodet ditt å være våken i flere dager. Og kroppen blir sliten av å ikke spise. Manglende søvn og næring kan føre til ubehagelige reaksjoner for psyken. Det er helt normalt å få nedtur, føle seg rar, elendig, utafor osv. Det er lite trolig at du har psykose. Vi vet jo ikke dette, men du sier selv at «jeg kan tenke å alt det der.» Dersom du ikke er noe bedre i løpet av en uke kan du snakke med helsepersonell. Men vi vil tro at du sakte men sikkert vil bli bedre. Spis sunn mat, sov så mye du kan og prøv å leve mest mulig normalt.
Vi skjønner at du angrer, men det er kanskje like greit å ha lært at speed er ganske slitsomt og gir mange kjipe bivirkninger.
Ta gjerne kontakt med oss om du føler for å prate. Det er helt anonymt!