Hjemme

Jeg har nettopp tatt Ritalin 60mg. Så har jeg glemt at jeg har tatt, og tok 60mg til. Så begynte jeg å lure,og begynte å telle tabl. Da hviste det seg at jeg har tatt dobbel dose. Er det farlig? Jeg har forsøkt å kaste opp, men det gikk dårlig.
Mvh

Kvinne, 70 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Først må vi orientere deg om at RUStelefonen ikke er en akutt tjeneste. På grunn av stor pågang kan det ta opptil en uke før vi besvarer spørsmål på hjemmesiden. Ved akutt helsefare skal legevakt alltid kontaktes. Når det gjelder at du tok dobbelt dose kan du kanskje oppleve noen bivirkninger som f.eks. kvalme, hodepine, høyere puls og søvnproblemer. Hvis din almen tilstand er normalt god vil du ikke ta skade av at du tok en dobbel dose en gang.