Dødelig dose amfetamin

Hei???? jeg bare lurer på hvor mye amfetamin man må ta får å få moderat eller dødlig dose speed…. Jeg pleier å droppe det/ta det oralt men vil ikke ta så mye at jeg dør eller noe sånn… så skulle gjerne visst mengde fot moderat ovetdise og dødelig, sånn at jeg ikke tar det

Kvinne, 19 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å anslå hvor mye amfetamin som er dødelig, både fordi toleransen er individuell samt stoffets renhet kan variere mye. Det som er vanlig brukerdose for noen, kan være farlig for andre.
Farene for overdose og skader er hovedsakelig knyttet til overbelastning av indre organer som lunger, hjerte, nyrer og lever under bruk. Meget store doser kan gi hurtig og uregelmessig puls, kramper, koordinasjonstap og kollaps. Dødsfall kan inntre som følge av virkninger på hjerte- og karsystemet og høy feber. Faren er størst for de som fra før av har en hjertefeil. Du kan lese mer om overdose og forgiftning på amfetamin på våre faktasider.