Bra med narkotika?

Jeg holder på med et skoleprosjekt om narkotika og trenger både argumenter for og imot Narkotika. Mot var ganske enkelt men jeg finner ingenting for. Kan dere hjelpe meg?

Mann, 12 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det kan være flere ting som gjør at noen opplever det som positivt å bruke narkotika. Det kan for eksempel virke smertestillende, det kan gi en god følelse eller det kan få deg til å glemme vonde ting. Ulempen er at det kan være skadelig for kroppen og psyken, slik at det er lett å ende opp med problemer etter bruk. Hvis dette er til en skoleoppgave kan du ta en titt på våre sider om skoleoppgave for å finne mer informasjon som kan hjelpe deg med oppgaven.