Amfetamin – er det vanlig at man skjelver?

Jeg brukte Amfetamin i dag og jeg fikk en rar følelse etter 3 timer, hele benet mitt skjelver. Spørmålet er: Er det vanlig at man skjelver når man bruker Amfetamin?

Mann, 16 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Merk at dette ikke er en akutt-tjeneste. Det kan ta flere dager å få svar. Er du bekymret etter inntak av rus- eller legemidler, kan du ringe Giftinformasjonen (22 59 13 00 Tilgjengelig hele døgnet, sju dager i uken) eller legevakt på 116 117.
Til ditt spørsmål «er det vanlig at man skjelver når man bruker Amfetamin?». Du kan bli ganske stresset av amfetamin, noe som igjen kan gi seg uttrykk som skjelving og liknende reaksjoner. Dette er kanskje ikke en veldig vanlig reaksjon 3 timer etter inntak, men det forekommer. Særlig hvis du på forhånd har spist lite og/eller har vært våken lenge allerede. Les mer om amfetamin på våre sider om rusmidler.