Sobril under nedtrapping er aktuelt?

Sliter med nerver og voldsom angst og jeg bruker 8mg subutex og vil gjærne trappes ned til 0 og ønsker å få valium eller sobril pga lammende angst og spasmer,er dette et urimelig ønske i en periode?

Kvinne, 48 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Vi har forståelse for at du forventer en vanskelig periode under nedtrapping av Subutex.
Vi kan dessverre ikke uttale oss om hva som er best for deg i din situasjon. Vi vil anbefale deg å kontakte legen din, slik at dere sammen kan finne den beste løsningen for deg. Kanskje trenger du noen å snakke med om angsten? Kanskje ønsker du å være innlagt under nedtrappingen?
Vi synes ikke det er urimelig at du forteller legen din hvilke tanker du selv har gjort deg opp om nedtrappingen.