Skoleoppgave i naturfag om narkotika – hva skjer med kroppen
hei vi har en skoleoppgave i naturfag om narkotika. så vi lurer på hva som skjer med kroppen når du bruker narkotika.

Kvinne, 13 år fra Finnmark
RUStelefonen svarer:
Narkotika er alle de stoffene som står på narkotikalista i Norge. Dette er veldig mange forskjellige stoffer som kroppen reagerer forskjellig på.
Det er derfor en veldig stor skoleoppgave å skrive om hva som skjer i kroppen hvis man bruker disse stoffene. Men hvis dere vil lese om hvordan kroppen reagerer på de vanligste rusmidlene finner dere dem på vår side Rusmidler A-Å.
Tips: Velg ut to rusmidler og skriv om dem. Dere kan sammenligne de to når det gjelder skader. Typiske stoffer dere kan lese om er: Cannabis (hasj og marihuana), MDMA/ecstasy, GHB, amfetamin, kokain.