I går begikk jeg overdose på concerta

hei mitt navn er (anonymisert) igår gjor jeg gjennombrudd med ritalin og concerta avhengingheten min. jeg har misbrukt adhd medisin siden 9. klasse. det som skjedde igår var at jeg tok 10 concerta 54mg, det var så verdunderlig vondt men så deeilig. jeg spydde og var nett som ein robot. dette skulle jeg ønskt var min siste adhd medisin episode. men jeg er knallavhenging
MVH (anonymisert)

Mann, 17 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Dosen du har tatt er en veldig høy dose Concerta. Dersom du fremdeles føler deg dårlig vil vi anbefale deg å kontakte Giftinformasjonen(22 59 13 00), eller legevakta. Vi minner om at dette ikke er en akuttjeneste, og skulle det oppstå en slik situasjon en annen gang er det bedre å ringe rett til Giftinformasjonen, legevakta eller AMK.
Du skriver at du er veldig avhengig av Ritalin og Concerta, og at det er vanskelig å la være å ruse seg. Vi vil derfor anbefale deg å snakke med noen om dette, slik at du kan få hjelp til å slutte. Du trenger ikke å takle dette alene. Ta kontakt med legen din eller helsestasjon for ungdom der du bor. Sammen kan dere finne ut hva slags hjelp som kan passe for deg.