Hvor mange paracet er farlig

Hei jeg heter (xxx) og er en jente på 14 år
Rett etter nyttår, så tok jeg 8-9 paracet på en gang, men jeg har ikek gjentatt dette igjen etter det. Jeg lurer på om dette er farlig, fordi jeg begynte å tenke veldig mye på dette og tenkte det hadde vært lurt å spørre. Jeg håper virkelig ikek at dette er farlig. Tror du at jeg kan ha fått noe nyresvikt eller at det kan skje? Jeg skjenner ikke noen vonter, som kjennes anderledes ut.

Kvinne, 14 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Den dosen du tok, kunne ha vært farlig, men siden det er så lenge siden nå, så er faren over og det gikk bra. Så du trenger ikke bekymre deg for dette nå lenger. Faren ved overdose Paracet er størst i døgnene etter inntaket. Det er bra du ikke har gjort dette mer enn en gang, og vi håper at du ikke gjør noe sånt igjen.
Du skriver ikke noe om grunnen til at du tok så mange Paracet på en gang. Men om det var fordi du hadde det vanskelig, så vit at det er mange å snakke med om det som er vondt skulle bli vanskelig igjen. Du kan for eksempel snakke med Kors på halsen. Vi vil også oppfordre deg til så snakke med en voksen du stoler på. Det kan for eksempel være foreldre, lærer, helsesykepleier på skolen, eller Helsestasjon for ungdom.