Har tatt kokain to ganger, er jeg permanent skadd?

Hey , jeg har tatt kokain 2 ganger i tidsperioden 2017-2018 med alchol . Jeg har sluttet med alt sånt men lurer på er det sannsynelig at jeg har fått noe permanent skade på hjerte? Jeg har vert hos kardiolog på eget initiativ men har bare normale funn på alle tester. Lurer altså på om dette er noe jeg burde bekymre meg for eller kan legge bak meg? Er det sant jeg kan ha fått skader i de små blodårene i hjerte? Er jeg i fare.
Jeg er helt rusfri idag. Bare greit å vite sånn jeg kan slappe av. Holder meg langt vekke fra rus uansett .

Mann, 19 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi vil gjøre deg oppmerksom på at vi som besvarer denne tjenesten ikke er helsepersonell, slik at spørsmål vedrørende din fysiske helse besvares best av din fastlege.
Ettersom du har vært hos kardiolog, med bare normale funn på alle tester, er det veldig lite sannsynlig at kokainbruken din har gitt deg en permanent skade på hjertet.  Du kan med andre ord ta det med ro, og legge det bak deg. Ved sykdom (som ikke trenger å være relatert til kokainbruk), anbefaler vi deg, som alle andre, å oppsøke lege.