Depresjon!

Hei, jeg er deprimert, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få vekk det uten Rus Midler, jeg har brukt: Valium, Ritalin, Amfetamin, Opiater, og har ikke vert avhengig av noe annet en alkohol for et år siden, problemet er ikke lenger at jeg er avhengig av noen drugs, fordi jeg tar ikke nok til og få toleranse for noe, fordi jeg vet hvor ille det er, problemet ligger i, at jeg vet ikke hvordan jeg skal føle meg bra uten og ta noe, det er bare piller og ting som tar vekk mine mentale smerter!!!!

Mann, 26 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er veldig tungt å slite med depresjon. Bruk av benzodiazepiner og andre rusmidler som du nevner gir bare en midlertidig lindring og på sikt vil du kunne oppleve å få en avhengighetsproblematikk ved bruk av dem. Vi anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen din som kan henvise deg videre til en psykolog eller psykiater. Psykologisk behandling er regnet som det mest effektive hjelpen når det gjelder depresjon.
Hvis du har akutt behov for å snakke med noen mens du venter på profesjonell hjelp kan du kontakte kirkens SOS eller mental helse på telefon.