Anonym spørreundersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Anonym undersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Trøtt-Ritalin

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Hei !
Jeg har begynt med Ritalin behandling og holdt på i nesten 2 uker. Tar 20mg om morgenen og 20 om ettermiddagen. Det jeg lurer på,er at jeg blir så trøtt. Før jeg begynte med behandlingen slet jeg med å få sove. Nå er jeg trøtt,på en måte. Nesten hele tiden.
Er dette normalt ?

Mann, 50 år fra Vest-Agder


RUStelefonen svarer:

Trøtthet/døsighet er en bivirkning du kan få av Ritalin. Siden du er i oppstartsfasen kan det være dette vil gå over etterhvert, men dersom det ikke gjør det vil vi anbefale deg å ta dette opp med legen din.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.