Skyldfølelse

jeg har tatt noe ifra en venn fordi jeg var sjalu men tørr ikke å si ifra og nå er politiet involvert hva skal jeg gjøre?

Kvinne, 14 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi er usikre på om dette har noe med rus å gjøre, men uansett kan det være lurt å gi det du har tatt tilbake. Kanskje det er mulig å si at du tok det ved en feil? Eller du kan innrømme at du ble sjalu, og gjorde noe dumt. Husk at alle tar dumme valg noen ganger.
Trenger du støtte i situasjonen kan du snakke med en voksen du stoler på, så kan dere sammen finne ut hva du skal gjøre. Helsesykepleier på skolen kan for eksempel være et alternativ. Han/hun har også taushetsplikt.