OxyNorm i urin

Hei.
Jeg skal ta urinprøve på mandag. Har tatt 15 mg oxynorm idag, vil dette slå ut på urinprøven om 4,5 dager? Av tidligere erfaring så hadde jeg tatt 20mg oxycontin på en fredag og på mandagen 3 dager etterpå så slo det ikke ut på opiater på urinprøven. Spørsmålet er: vil prøven være ren for opiater om det ikke inntas noe mer før urinprøven? Er det i tilfelle opiater det kan slå ut på eller slås det ut på en egen rubrikk for oxycodone? På urinprøvene jeg tar er det kun gruppe med opiater og ikke noe eget for oxycodone. Dette er ikke noe jeg tar ofte, er første gang på tre måneder. Takk på forhånd for svar.
Mvh mann 43 år.

Mann, 43 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Dette vil komme helt an på hva slags type urinprøve du skal ta – det er en del ulike varianter, hvor noen er mer spesifikke enn andre når det gjelder opioider. Men, generelt vil bruk av OxyNorm vanligvis kunne spores i urin i 2-4 dager. Her er det riktignok noen individuelle forskjeller.
På en enkel urinprøve vil dette kun slå ut som «opiat» eller «opioid» (noen ganger som «morfin»), men en spesifikk laboratorieanalyse vil kunne se at du har inntatt oksykodon spesifikt.