Mer tilgang til rustlf

Hei
Jeg bare lurer på en ting – hvorfor er dere ikke døgnåpne med tlf og chat? Jeg ser for meg at personene heller ville ringt seint på kveld/natt eller tidlig på morgenen så det ikke ville vært så lett for folk å oppdage hvem man preker med
Jeg syns også man burde opplyse mer om rustlf på alle skoler i Norge!
Håper dere får en fin dag videre

Kvinne, 25 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Grunnen til at vi ikke har åpent hele døgnet er at det blir dyrt å ha folk på jobb og vi har ikke økonomiske midler til det. De fleste som kontakter oss, gjør det også på dagtid. Vi håper derfor at de som helst ville snakket med oss på andre tidspunkt enten sender oss spørsmål(åpent hele døgnet), eller finner tid i løpet av åpningstidene våre.
Er det noe som ikke kan vente er det bedre å kontakte en akuttjeneste. Noen av de som er døgnåpne er; legevakt 16 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00 (alltid tilgjengelig informasjon om forgiftninger o.l.)
Vi synes det er veldig hyggelig at du mener alle skoler burde opplyse om oss. Vi svarer gjerne på deres henvendelser!