Kraftige bivirkninger etter MDMA

Hei, er en gutt på 18 år. Har alltid vært i toppform( best i gym osv). Og alltid vært lykkelig og glad.
har tatt MDMA 4 ganger. Tok d først når jeg var 17 år. De to første gangene var med 5 dagers mellomrom. Begge dosene var 200mg (fikk vite at dette var vanlig dose, vet bedre nå) gikk greit første gangen, litt spying var eneste bivirkningen. Men andre gangen fikk eg litt hode pinne å rusen gikk nesten litt bort etter d (ca. 3-4 timer etter inntak). Fikk ikke noe bivirkninger dagen derpå bortsett fra slapphet.
Et år senere tok jeg d to gang i løpet av sommeren (1,5 mnd mellomrom). Men siste gangen Fikk jeg kraftig sting i en del av rusen. Mistenker også at jeg fikk pmma ( tok nesten 60 min før vi kjente noe) fikk også da hodepine og «datt på en måte inn og ut av rusen» dagen etterpå våknet jeg med mega angst om at hjerte, lever og nyrer var ødelagt. Hadde kraftige flankesmerter og hjertebank. Var til lege tok blodprøver, EKG og fysisk test på hjerte (sykling) alt var bra, men ble innlagt da de fant protein i urin, men etter ny prøve (1-2 uker) var dette blitt bra. Sliter mye med at jeg er stiv opp til 1-1,5 uker etter trening. Bare av å være på jobb (mye opp og ned trapper) kan jeg bli stiv i 2-3 dager. Har ikke vært sånn før ( som jeg husker) alt har egt blitt snudd på hode. Har vært mye til lege, alt fra mye mageproblemer (avføring, smerter osv) til veldig mye sykdom (er syk annen hver uke, sår hals tett nese mye slim pustevansker) i det siste har jeg plagdes med stikking fra nyre region på høye bakside, og under ribbeinbuen på venstre framside . Mistet mye hår også, føler meg ikke som meg selv, har fått mega dårli hukommelse, føler meg dummere, klarer ikke fokusere, til og med fått vansker med å lese( litt) hjertebank og generell hodepine, ryggsmerter osv. Det skal sies at jeg har gått så lenge slik, at jeg nesten ikke husker hva som var normalt før dette begynte. Lurer VEEELDIG på va dette kan være. Man begynner jo å tror at noe er alvorlig galt, frykter at jeg har en liten indreblødning eller noe med nyrer, milt pga oppblåst mage. Eller en hjerne skade, hvordan vet man isåfall det? Alt legen tilsier er at jeg er frisk( har ikke nevnt opplåst mage eller ryggsmerter til lege). Bortsett fra at jeg hadde høyt blodsukker (må ta ny prøve, har ikke gjort det enda) har selvfølgelig luftet tanken til lege at det kanskje bare har klikka helt for meg, psykisk. Men han gjør ikke noe med d. Hva skal jeg gjøre? Har levd sånn i 6 mnd nå. Og det suger ut livsgnisten helt. Har du noen anbefalinger? Jeg bor i møre og Romsdal men er lærling i et annet fylke. Så har hatt litt forskjellige leger. Åå ja, jeg har nevnt til d fleste legene at jeg har tatt mdma.
På forhånd takk for svar
Hilsen frustrert gutt

Mann, 18 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Det virker som om du har hatt noen svært uheldige erfaringer i forbindelse med bruk av MDMA/ecstasy. Bruk av illegale narkotiske stoffer innebærer risiko. Styrken kan variere, virkestoffet kan være noe annet, tilsetningsstoffene kan være ukjente, og noen ganger skadelige.
Vi i RUStelefonen er ikke medisinsk helsepersonell, og kjenner kun til de vanlige symptomer og bivirkninger ved bruk av MDMA/ecstasy. Det er ikke uvanlig å oppleve depresjon, likegyldighet og lav energi etter bruk. Mange rapporterer også om angst og følelse av trykk i brystet. MDMA/ecstasy kan også utløse psykiske lidelser hos disponerte individer. Søvnproblemer, humørsvingninger og hukommelsestap kan også forekomme. Vanligvis vil disse symptomene være forbigående i løpet av noen uker.
Det virker som du har slitt med ganske mange helseproblemer det siste halvåret. Om alle disse plagene skyldes bruk av MDMA/ecstasy kan vi ikke uttale oss om. Det er fint at har orientert dine behandlere om at du har brukt MDMA/ecstasy, og vi anbefaler deg også å gjøre det i fortsettelsen. Vår anbefaling er at du fortsetter å rette dine bekymringer om din helse til legen din, som også er den som kan hjelpe deg.