Frøken – sikker selvmordsmetode?

Jeg sliter med å finne svar på om en overdose på medisinene på totalt 60mg Oxynorm, 120mg Oxycontin, 30mg Valium og 100mg Sobril i sammenheng med større mengder alkohol/sprit er en relativt sikker selvmordmetode? Kvinne, 21, bmi 25, ingen rushistorikk. Vil selvsagt ikke være en plass hvor det er mulig å finne meg før etter minst et par timer. Men er så jævlig drit om jeg våkner opp, eller enda verre våkner opp og er hjerneskada. Har ingen tåleranse for opioder/benzo osv. Hva vil forløpet av denne kombinasjonen utarte seg som? Kvalme-smerter-søvnighet-pustestans/nedsatt respirasjon-bevisstløshet-kramper/anfall-død? Jeg har også et ønske om å være med et kjæledyr jeg elsker, men om jeg kaster opp eller skummer ut av munnen er det mulig at dyret dør ved inntak av det? Isåfall må det bli å dø alene. Hvor lang tid fra inntak av disse medisinene til kroppen begynner å reagere? Vil helst ordne kroppen min slik at det ikke blir så traumatisk for de/den som finner meg. Å finne en kvinne dinglende fra et tre i skogen eller finne huet blåst av av hagla er jo ikke akkuratt hyggelig… så trenger bare svar på om det er nok medisiner eller om jeg bør legge til andre momenter eller mer medikamenter.

Kvinne, 21 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Vi gir ikke informasjon om fatal mengde narkotiske stoffer, rusmidler eller medikamenter. Som du selv skriver er det vanskelig å vite hva en overdosering vil medføre. Det vi med sikkerhet vet er at nesten alle mennesker har større eller mindre psykiske problemer i løpet av livet, og noen vurderer også å ta sitt eget liv. Mange som sliter med psykiske helseproblemer får hjelp og kan i ettertid tenke tilbake på en vanskelig periode i livet som en læringsprosess. En mulighet til å bli bedre kjent med seg selv, sine egne følelser og hvordan de kan håndtere dem.
Så det vi anbefaler deg er å ta kontakt med fastlegen din for henvisning til psykisk helsehjelp eller helsestasjon for ungdom. Mental helse er en døgnåpen anonym hjelpetelefon du kan ringe for å snakke med noen om det som er vanskelig. Trenger du øyeblikkelig hjelp bør du ringe legevakten på 116 117 og få akutt hjelp for selvmordstankene din.