Alza54 – Concerta

Hei er en gutt på 15 år jeg har tatt 4 alza54 (ADHD) medisin. Jeg føler meg litt kvalm , hodepine ,rastløs å så er syne mitt helt på bærtur hva kan jeg gjøre for å bli bedre har prøvd å spy men får det ikke til takk for svar .

Mann, 15 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke en akutt-tjeneste. Det kan ta flere dager å få svar på spørsmål du sender hit. Dersom du er i en liknende situasjon en annen gang, ring til Giftinformasjonen på 22 59 13 00. De har døgnåpent alle dager i året.
De pillene vi kjenner som er merket alza 54, er Concerta 54 mg. Det er en temmelig stor dose du har tatt. Ikke så rart du føler deg rastløs og kvalm. Det er vanlige bivirkninger. Håper det er bra med deg nå.