2C-B + SSRI (Escitalopram) farlig?

Lurer på om det er farlig å kombinere 2cb med SSRI (Escitalopram) medisinen som jeg går på. Har tatt SSRI medisinen i snart 2 uker nå siden jeg begynte, tar 1 kapsel hver dag. Vet at det å kombinere f.eks LSD eller MDMA med SSRI medisin er farlig. Men finner ikke noe informasjon om 2cb og SSRIer. Vet at 2cb kun binder seg til serotonin reseptorene og ikke direkte dumper det ut som f.eks MDMA gjør.

Kvinne, 20 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Dette er ikke veldig godt kartlagt i forskningen, så dessverre kan vi ikke gi deg et klart fasitsvar på dette. Men, ettersom 2C-B ganske riktig binder seg til serotoninreseptorer, er det nok en sjanse for at du vil merke liten eller ingen effekt av 2C-B så lenge du bruker en SSRI-medisin. Da hjelper det heller ikke å kompensere med en større dose, noe som for øvrig kan være risikabelt med tanke på overdoser. Så, det er kanskje ikke direkte farlig å bruke 2C-B samtidig som SSRI-medisin, men det er nok ikke så mye vits i å gjøre det uansett. Skal du være på den sikre siden, bør du altså unngå å bruke disse samtidig.