Uten buprenorfin

Hei.
Jeg har vært i lar behandling i over 4 år til sammen. Jeg har i alle de årene også fått xanor 2 mg daglig, og inntil nylig var dette det jeg brukte hver dag.
Så fikk jeg motivasjon til å få tilbake lappen på bil igjen, som jeg hadde tidligere men som ble fratatt da jeg startet med rus. Så jeg sluttet med xanor og fikk begynne på valium istedenfor av legen min.
Men så ble jeg så lei av lar og medisinen så jeg sluttet helt med buprenorfin nå på søndag. Jeg stod på 4 mg daglig og jeg var stabilisert på dosen før jeg sluttet, men jeg orket ikke å bruke lengre tid på å trappe meg ned for jeg ble så lei.
Nå er jeg snart på dag 4 uten buprenorfin og jeg har ikke vært så veldig dårlig enda, men har blitt advart om at det verste begynner i morgen. Det jeg derimot sliter med er søvnen, jeg klarer ikke å sove og det er utrolig irriterende. Jeg går på skole og trenger å få søvn, men det tar ofte flere timer før jeg klarer å sovne. I tillegg fryser jeg og er varm om en annen, jeg svetter hele tiden og føler meg litt slapp. Muskelsmerter har også begynt å komme, og innimellom har jeg litt vondt i brystet.
Hva kan hjelpe mot dette? Da tenker jeg ikke mer medisin men noe naturlig som reduserer det verste.
Mvh

Kvinne, 25 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er veldig godt gjort at du har fått til dette. Hvis du skal få til å holde deg igang til en viss grad, er det viktig at du får sove og kanskje noe som hjelper mot kramper og vondt i kroppen. Dette må du få av lege. Du kan enten snakke med fastlege, eller (enten selv eller be legen) ta kontakt med en avrusningsklinikk som kan gi veiledning angående hvilke medisiner som kan passe mot dine plager. Dere kan f.eks. forhøre dere med  Bergensklinikkene i Skuteviken. De bør ha kompetanse på hva som kan passe for deg. Telefon 55 90 87 00.