Smerter – hvor mye mer kan jeg ta av Paracet?

hvor mye mer kan jeg ta av Paracet? Har forferdelige smerter ( defekt venstre nyre) – har tatt tre Paracet a 500 mg og to Paralgin forte uten at det virker, over 12 timer.

Kvinne, 52 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke helsepersonell, og kan kun svare deg ut ifra en generell kompetanse om medikamenter. Vi anbefaler deg å snakke med legen din om korrekt og forsvarlig bruk av smertestillende medisiner, tilpasset dine behov og din helsetilstand. Hva vi derimot kan gjøre, er å vise til Felleskatalogens anbefalinger om dosering av Paracet og Paralgin Forte:
Paracet (voksne og barn >40 kg): 1-2 tabletter à 500 mg eller 1/2-1 tablett à 1 g 3 ganger i døgnet
og
Paralgin forte (voksne): 1 ev. 2 tabletter eller 1 stikkpille inntil 4 ganger daglig, med minst 6 timer mellom hver dose.
Merk for øvrig at en tablett Paralgin Forte også inneholder en viss mengde paracetamol, slik at du tar høyde for dette når det gjelder dosering. Store doser paracetamol kan bl.a. være belastende for leveren.