Pisseprøve thc

Etter noen år med fast bruk av hasj, sluttet jeg i starten av september, ikke tatt noen ting før i starten av januar, dette var bare noen trekk fra en «joint». det samme skjedde ca 14 dager etterpå, og en gang i starten av februar. Så, 16 dager etter siste inntak av hasjen, ( 5 trekk fra en joint) måtte jeg pisse. Vil dette slå ut positivt på en test ? Har ikke testet meg før, så har ikke anelse om hvor fort det vil forlate kroppen. Trener så å si hver dag, og drikker i igjennomsnitt 2,5 – 3 liter vann hver dag. Obs testen sendes til lab, så vil ikke få svar før om ca uker

Mann, 30 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Vi kan ikke si sikkert om du vil slå ut på prøven, men det er såpass lang tid mellom inntakene dine at det nok ikke vil kunne påvises noe særlig lengre enn en uke.
Det er likevel verdt å merke seg at det er store individuelle variasjoner fra person til person når det gjelder hvor lang tid et rusbruk kan påvises med en urinprøve, ettersom vi forbrenner stoffer i forskjellig tempo. Minst like viktig er styrken på hasjen, hvilken mengde som er inntatt, og over hvor lang tid denne mengden er inntatt. Våre opplysninger på dette området er derfor kun veiledende.
Hvor mye du drikker (utenom prøvedagen) og hvor mye du trener har marginal betydning.