Kokain avhengig

Hei.
Jeg startet å bruke kokain januar 2018, når jeg dro ut på byen, eller skulle feste med venner, men siden oktober ca har det tatt av og jeg tar nesten kokain hver dag. Har selv ikke skjønt at dette var et problem før jeg skulle på weekend tur til utlandet og ikke kunne ha med cola, fikk angst(noe jeg aldri har slitt med tidligere) og hele kroppen skalv.
Nå innser jeg selv at jeg ikke kommer til å klare å slutte uten hjelp, men jeg er redd familie og venner skal innse at jeg har et narkotikaproblem.
Jeg lurer derfor på om det finnes noen steder man kan dra på rehab uten å måtte legges inn, og om det er mulig å være helt anonym?
Jeg jobber stort sett hver dag fra 8-17 eller 16-22, og jeg vil heller ikke at dette skal gå utover jobben, selvom jeg trenger denne hjelpen. Det har nå gått så langt at jeg ruser meg på jobb(bare sniffer), og når jeg kommer hjem. Dette går også som dere sikkert skjønner utover matlysten min, og jeg klarer ikke se på mat lengre med samme øyne som jeg gjorde før dette eskalerte..

Kvinne, 19 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Så bra at du tar kontakt med oss og tar fatt i dette.
Du lurer på hvor du kan få hjelp for ditt problem med kokain uten å oppgi hvem du er. Først vil vi orientere om at fastlegen har taushetsplikt. Så lenge det ikke er barn involvert, eller fare for liv og helse, kan ikke h*n dele informasjon med andre.
Anonyme Narkomane (NA) har møter flere ganger i uken i hele landet. På www.nanorge.org finner du en oversikt og informasjon om deres tilbud.
Stiftelsen Retretten er et tilbud for folk som sliter med en avhengighetsproblematikk. Tilbudet er gratis, det er ingen timebestilling eller journalføring. Du er helt anonym.
Du kan også ta kontakt med oss på tlf 91508588 (alle dager 11-18) eller chat(alle  hverdager 11-18) hvis du ønsker mer veiledning. Alle henvendelser er anonyme.