Jeg elsker det og klarer ikke slutte

jeg elsker det og klarfer ikke slutte, er ikke bare ute etter å bli høy, jeg simpelthent bare liker å ha den avslappa følelsen dagen lang, ingen nerver ellernoe.. Men vil ikke bli helt på trynet, for hva får du igjen får det? en morra derpå hvor du ikke husker noe men har mest sannsynelig gjort noe galt !
så hvordan finner man en balanse verrtfall?
hilsen gutt fra [anonymisert. Red.] – 28 år ;-P ( I LAR )

Mann, 28 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Du sier ikke hva du elsker og ikke klarer å slutte med. Det har ganske stor betydning. Noen mennesker kan bruke lette rusmidler ganske ofte uten å få nerver eller gjøre noe galt. Dette er veldig individuelt. Når det gjelder de tyngre og mer avhengighetsskapende stoffene, kan det være svært vanskelig å finne en balanse – i hvert fall i lengden. Du kan kanskje utdype litt mer vedrørende hva du bruker så vi kan snakke mer om det. Dersom du er i LAR, er det vanligvis et visst fokus på sidemisbruk (vi antar det ikke er LAR.medisinene du snakker om). Dette er et gjennomgangstema for mange som er i LAR, og det bør løftes fram i samråd med din(e) LAR-kontakt(er).