Hvor mye koster det i året viss man ta heroin?
Hvor mye koster det i året viss man ta heroin jeg tar ikke det jeg bare lure på det.

Kvinne, 11 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Dette varierer nok veldig fra person til person. Det kommer f.eks. an på 1. Hvor mye man bruker, 2. Hvor man kjøper det og hvor mye man kjøper av gangen, og 3. Om den som bruker det finansierer heroinet ved å selge heroin selv (for å få gratis/billig til eget bruk).
Hvis en skal regne ut fra et gjennomsnitt, og regne med at personen betaler for det, vil vi tippe omkring 500-1500 kroner per døgn for en som er avhengig/misbruker det. Det blir ca mellom 180 000 og 500 000 kroner.