Valium og Xanax

Hei, og takk for svar. Men jeg ble ikke noe klokere. Alt dette viste jeg. Og jeg har googlet i ukesvis.
En annen ting er jo at jeg lurer på om hva det er blandet med, renhet og diverse. Resept får jeg ikke av en eller annen grunn.
Den xanaxen som kommer inn fra østblokklandene nå er på 5mg/stk. Jeg tror ikke dette kommer til å gi noen bra utvikling for landet mtp benzoavhengighet. Rart om det ikke finnes noe sted i Norge som kan teste dette! Innhold/blandestoffer/renhet. Tror den Xanaxen skal være slik som oppgitt. Kokain og blåvalium er noe annet. Der blir folk lurt til å kjøpe druesukker og kreatin til 1200kr/g og blåvalium til mellom 30 og 60kr/stk som ikke inneholder NOE diazepam. Legene i Norge kan ta dette til ettertanke, for å gå rundt med sosial- og panikkangst går ikke an, og da går man på gata.

Mann, 33 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Takk for tilbakemelding på tidligere svar til deg. Systemet i Norge er politisk styrt, og det er lite vi i RUStelefonen kan gjøre med. Vi vet at Helse- og omsorgskomiteen la frem en innstilling til Regjeringen i 2017-18 hvor vedtaket ble som følger «Stortinget ber regjeringen legge til rette for at rusmiddelbrukere kan teste rusmiddelets renhet og innhold, og sørge for at innkjøp og bruk av apparater som muliggjør slik testing, ikke fører til innrapportering til politiet» og «Stortinget ber regjeringen komme tilbake med forslag om en forsøksordning med en offentlig finansiert tjeneste for anonym testing av rusmidler.» Du kan lese hele innstillingen her, og håpe at det skjer noen endringer ift. rusmiddeltesting i løpet av kort tid.
Kanskje vil du også ha nytte av å snakke med Foreningen Tryggere Ruspolitikk, som bl.a. jobber med skadeforebyggende tiltak og informasjon.