Sønn som ruser seg

Hei
Har en søn som røyker Mariuana
Han er over 18 år, min kone og jeg lurer på om vi skal be han om å flytte ut. Da vi ikke finner det akseptabelt med ris bruk i vårt hjem.

Mann, 48 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det finnes ikke noe fasittsvar på hva som er riktig for dere å gjøre. Hvilke regler som gjelder i deres hjem er det dere som bestemmer. Klarer han ikke overholde reglene, og dette er en kilde til konflikt, er kanskje det beste for alle at han flytter.
Du skriver ikke så mye om situasjonen ellers, men vi antar at dere har forsøkt å snakke med ham om dette flere ganger. Vi vil likevel tipse om vår artikkel «Hvordan snakke med noen om deres cannabisproblem». Ønsker dere hjelp til hvordan dere kan takle dette som familie kan dere kontakte familievernkontoret.