Rusmisbruk av hasj amfitamin

har søk om bolig å fått avslag ????vi orker ikke mer har betalt narko gjeld ca 2-3hundre tusen ,han gjør stort som han vil
Her MANNEN min vil hive han ut å mamma hjertet er i tvil ,men han ødelegger 0ss som par etter40 års ekreskap

Mann, 30 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Slik vi forstår spørsmålet ditt, har du en 30 år gammel sønn, som bor hjemme hos dere, som har søkt bolig men fått avslag, som (mis)bruker hasj og amfetamin, som stort sett gjør som han vil, hvor dere har betalt 2-3 hundre tusen i narkogjeld for ham – og du lurer på om dere skal kaste han ut eller ikke. Her finnes det nok ingen klare fasitsvar, men i utgangspunktet tenker vi at ja, han bør nok ikke bo hjemme hos dere. Dette har jo gått utover ekteskapet deres, og sønnen deres er tross alt «godt voksen». Han er selv ansvarlig for sine valg, både gode og dårlige. Dere har allerede betalt veldig mye penger på hans vegne, og det er på tide at han ansvarliggjøres for måten han velger å leve på. Dersom han må flytte ut blir han nødt til å finne seg et sted å bo, samt forsørge seg selv – noe som i beste fall kan bety et vendepunkt for ham. Uansett er det ikke riktig at han skal slite dere ut på hans vegne.
Ettersom vi ikke kjenner så mange detaljer i denne situasjonen, blir det vanskelig for oss å gi noen veldig konkrete råd utover dette. Men du er velkommen til å kontakte oss på telefon eller chat i åpningstidene, så kan vi diskutere situasjonen nærmere.