Røyke hasj

Hei, jeg har røyke hasj, i et år. Hva jeg kan jeg gjøre for å slutte å røyke hasj? Og jeg har prøvde meg å slutte men fortsatt jeg røyker. Det er så vanskelig å slutte for meg. Har dere noe tips for meg?

Mann, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Hvis det er noe trøst for deg er det flere enn deg som synes det er vanskelig å slutte med hasj, men de aller fleste klarer det med litt hjelp. For at du skal klare å slutte må du være motivert, ikke glemme hvorfor du vil slutte, og minne deg selv på fordelene ved ikke å røyke hasj. Det er en rekke hjelpetilbud tilgjengelig for de som vil slutte, i artikkelen «Hjep til å slutte med cannabis» på vår hjemmeside finner du tips og råd, samt ulike hjelpetilbud.