Overdose?

Klarte uheldigvis å svelge 4-7gram amfetamin. Vil det gi en overdose? Og hva og hvordan er det en overdose på amfetamin fungerer. Jeg har sett folk snorte mer i løpet av en kveld/natt en 4-7 gram. Men begynte å tenke litt, siden det jeg svelge var konsentrert.

Mann, 30 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Først må vi orientere om at vi ikke er en akutt tjeneste og det kan ta opptil syv dager før vi svarer på grunn av stor pågang på spørsmål i perioder. Så ved akutte tilstander og fare for overdose bør legevakt kontaktes på 116 117 eller 113 ved livstruende tilstander.
Fire til syv gram amfetamin er svært høy dose og kan medføre alvorlige forgiftningstilstander. Hvor alvorlig konsekvensene blir avhenger blant annet av om; personen er tilvendt stoffet, har opparbeidet toleranse, styrken på stoffet, helsetilstand etc. Du kan lese mer om hvordan du kan reagere på en overdose og forgiftning av amfetamin på vår hjemmeside.