Lave doser av mange narkotika

Er det mulig å ta alle typer narkotika i svært små mengder (Mindre enn 0,001 mg), og blande alle de sammen sånn at man får sånn cirka en «vanlig» dose?

Mann, 14 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er teoretisk mulig å samle sammen alle stoffer på narkotikalisten, men det vil være veldig omfattende for det er flere hundre stoffer som er listet som narkotika. Det er derimot ikke mulig å blande 0,001 mg. av alle stoffene og få en «vanlig» dose. Det er fordi en normal brukerdose varierer veldig mye fra stoff til stoff.  For eksempel ligger en normal brukerdose LSD på omtrent 100 mikrogram (altså 0,0001 gram), mens en normal brukerdose MDMA ligger på 50 – 150 mg.