Kollapset etter Vallergan, Remeron og alkohol

Hei. Har slitt en del med angst og søvn problemer den siste tiden. Fikk skrevet ut vallergan av lege. Funket en liten periode. Men grunnet forsterket angst ble søvn problemene og alkohol forbruket ganske stort. Fikk bytta til remeron for å ta to fluer i en smekk. Har nå gått på de i 1 uke. Ble veldig trøtt og slapp. Funket de første 3 dagene. Så kom helgen dro ute på byen å tok noen pils. Tok remeron til sammen tid og tok 3 vallergan sånn at jeg fikk såve. La meg i senga sovna ganske fort etter en time. Våktnet i 11 tiden dagen derpå av at jeg måtte på do. Alt snurra og hadde flimmer ( så ingenting) deretter mista jeg helt kontroll over kroppen. Måtte krabbe inn på badet. Prøve å sette meg på do, men kom ikke lengre enn at æ rammla og slo hode i dusjen. Ble liggenede, klarte ikke å røre meg. Var som hele kroppen ble lam. Trodde jeg skulle dø. Ble liggende i flere timer uten å klare å røre en finger. Sovnet og våktnet opp flere timer senere. Da vart alt normalt. Bare veldig nummen i hele kroppen. kjentes ut som å være på en sikkelig benzo smell bare værre. Så til spørsmålet. var det kombinasjonen av vallergan, remeron og alkoholn som gjore dette?

Kvinne, 20 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Kombinasjonen av Vallergan, Remeron, og alkohol kan helt sikkert frembringe en slik reaksjon. Særlig om du har levd usunt, spist lite/dårlig, er stressa, sovet dårlig, er sliten, og har (mis)brukt alkohol og piller over en viss tid og i en viss mengde.
Når du bruker Vallergan og Remeron, skal du være forsiktig med alkohol. For flere detaljer omkring dette må du snakke med foreskrivende lege. En slik (eventuell) samtale er verdiløs om du ikke er oppriktig.
Hvis du ønsker å gjøre noe med din livsstil, kan du kontakte oss og ta en uforpliktende, anonym samtale om muligheter.