Jeg sparer opp Paracet for å ta overdose

Hei. Jeg sparer opp parecett for å ta overdose. Har gjort dette 4 ganger før. Og lurer på om det kan være enda farligere å ta det samme igjen. Og om jeg bør ringe 113 rett etter på vis jeg blir redd.

Kvinne, 16 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Paracet kan være dødelig i store doser, men det er også risiko for at leveren får en alvorlig skade. Tar du mange Paracet, vil det ta ganske lang tid (1-2 døgn) før du merker at det er noe galt, og da kan skaden allerede være skjedd.
Vi vil gjerne tipse deg om noen bra steder du kan ta kontakt med for hjelp. Det kan være veldig lurt å snakke med noen når du har det vanskelig. Her er noen tips:
Ved akutte situasjoner, ring legevakten på 116 117 eller nødnummer 113.
Mental Helse: 116 123
Røde Kors: 800 33 321
Kirkens SOS: 22 40 00 40
Du kan også ta kontakt med kors på halsen for å snakke med andre ungdom.