Husmor – abstinenser av Pinex Forte?

Hei! Har tatt 1 pinex forte i mange år. Ca 1 tabl annenhver el. Tredjehver dag. Lurer da på om jeg kan få abstinenser om jeg holder opp i noen dager/uker2? Å i tilfelle hvordan vil dette utarte seg?

Kvinne, 50 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Her er det snakk om et forholdsvis beskjedent forbruk, både med tanke på mengde og frekvens, så det vil nok ikke være snakk om veldig betydelige abstinensreaksjoner om du skulle holde opp en periode. Men, en viss grad av ubehag kan det likevel hende at du opplever, særlig ettersom du har brukt dette såpass lenge. Typiske abstinensplager inkluderer f.eks. uro, nedstemthet, hodepine, svetting, søvnvansker, magesmerter, høy puls, frysninger og feber, smerter i kroppen. Du kan vurdere om du skal snakke med legen din om hjelp til nedtrapping, dersom du ønsker å gå uten Pinex Forte for en periode.