Hasj ut av kroppen

Hei jeg har røyket hasj kanskje seks-ganger de siste tre månedene, noen med mindre mellomrom enn andre, forrige gang jeg røyket var 6.des. Kan man merke det i kroppen min nå?

Mann, 18 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi antar at det du mener med å «merke det i kroppen»  er om du vil teste positivt på THC. Du er tross alt den beste til å kjenne etter om du fremdeles merker noe etter  ha brukt hasj.
Det er store forskjeller fra person til person når det gjelder hvor lang tid THC kan påvises med en urinprøve. Dette er fordi vi forbrenner stoffer i forskjellig tempo. Det kommer også an på styrken på rusmiddelet, hvilken mengde som er inntatt, og over hvor lang tid denne mengden er inntatt.
Det er under fire uker siden du røyka sist, så det er mulig det fremdeles kan påvises. Den enkleste måten for å deg å finne det ut på er å kjøpe en hurtigtest på apoteket.