Finnes det steder å teste Valium og Xanax?

Hei!
Jeg har kjøpt noen blåvalium (10mg diazepam skal det være) av en kompis. Jeg kjøpte noen, da jeg faktisk har bråsluttet å drikke etter 20 år med hard drikking, og sliter med angst. Jeg hadde en episode med 4,1 i promille.. Da var det nok. Jeg kan ta et par pils eller en dring og slikt, men drikker meg aldri mer full.
Jeg har spist en god del benzoer før. Av alle typer. Men disse blåe føles faktisk svakere enn vanlig 5mg valium. Jeg har fått resept på Valium, og bare brukt det v/behov, så det er ikke tåleransen min det står på heller. Går det an å få testet innholdet i de noe sted uten å bli korsfestet/arrestert/avhørt? Et laboratorium eller noe? Jeg kan også skaffe Xanax (det var jo falsk Xanax med Fentanyl en periode..). Jeg er bare interessert i å kjøpe et par, og levere de et sted der de kan finne ut eksakt hva som er i de. Er det mulig å få til noe sånt? Tror ikke det er noe farlige greier lenger, men mye lureri. De tar 100kr for en 2mg Xanax og 30-35 for en blåvalium. Men når leger nekter å skrive ut resepter til folk som TRENGER det, men kaster det etter folk som ruser seg på det, så blir det dessverre slik. Håper å få testet dette 🙂
Er det noe farlige greier så kan jeg kanskje få stoppet det.
Mvh Anonym

Mann, 33 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Gratulerer med at du har fått mer kontroll på alkoholbruken din! Du sier at de blå Valiumene du har handlet «føles faktisk svakere enn vanlig 5mg valium» og lurer på om de (og ev. andre benzodiazepiner) kan testes.
Når det gjelder kvaliteten på piller på det illegale markedet, er den svært variabel. I mange tilfeller vil mengden virkestoff variere, og ikke være det den skal. Et godt eksempel på dette er blå Valium. Blå Valium produsert for det legale markedet, inneholder 10 mg diazepam. De som er produsert illegalt varierer, og inneholder ofte mindre diazepam. De kan ofte være tildels mye svakere enn «norske» Valium. Det er ikke tilfeldig at brukere på gatenivå betaler mer for en 5 mg Valium fra et norsk apotek enn for en blå «10 mg» Valium.
Spørsmålet er om du kan teste dette før du går til innkjøp av større kvanta. I Norge har vi ingen teststasjoner for illegale stoffer eller piller som tar i mot og tester for privatpersoner. Det finnes hjemmetester å få kjøpt på nettet, men vi kjenner ikke kvaliteten på disse og kan verken anbefale eller oppfordre til kjøp av noen. Du må selv vurdere om det som finnes er nyttig til formålet. Vi googlet «benzodiazepines home test kit», og fikk en god del svar. Du kan gjøre det samme (husk å sjekke at det ikke er urinprøver du ev. bestiller).