Er redd for skade av mdma

Hei for to uker siden tok jeg Mdma 2dager på rad, første kvelden 0.5 og andre kvelden 0.75 gram. Dosene var på 250mg og tok en dose hver 3-4time. Dette er første gang jeg har tatt Mdma. Jeg føler meg litt rar idag men det blir litt og litt bedre for hver dag som går. Jeg lurer på om jeg kommer til å bli helt normal igjen og om jeg har skadet noen deler i hjernen eller kroppen. Hilsen gutt, 18

Mann, 18 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er ikke uvanlig å føle seg «litt rar» etter å ha brukt MDMA- spesielt etter to dager på rad.  Vi i RUStelefonen mottar en god del henvendelser fra brukere som har det vanskelig i tiden etter MDMA/ecstasy-bruk. Vanlige symptomer inkluderer depresjon, likegyldighet og lav energi. Mange rapporterer også om angst og følelse av trykk i brystet.
Du skriver ikke noe om hva som gjør at du føler deg rar, men for de aller fleste er nedturen etter MDMA noe som går over av seg selv. Synes du likevel nedturen er veldig krevende og/eller det ikke skulle gå over av seg selv, vil vi råde deg til å kontakte helsepersonell.