Urinprøver – amfetamin, blåvalium, Rivotril, hasj

Jeg tenkte jeg skulle begynne å ta tisse prøver etter at jeg slanket meg på amfetamin. Tror det kan være rundt fire mnd. Når jeg har fått panikk har jeg fått blåvalium og rivotril (Rotet meg bort I fell miljø.) jeg har aldri hasj, men fått greie på det jeg trodde bare var røyk var blandet med hadj, jeg røkte ikke, men vil jeg få i meg noe ved å sitte sammen med noen som røyker hasj? For det sitter vel evt en måned eller sånn? Spørsmålet mitt er dermed; etter alle opplysningene dere fått nå, når kan jeg teste meg? Hvor mange uker må jeg vente for å være heeeelt sikker på at de er rene? Jeg har kuttet helt nå, jeg har for mye å tape, dermed er d viktig at det ikke slår ut. På forhånd takk.

Kvinne, 31 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Amfetamin kan normalt påvises mellom 2-10 dager i urinen. Det er individuelle forskjeller, men etter fire mnd. vil prøvene dine uansett være rene. Valium kan normalt påvises i 2-4 uker og Rivotril i omtrent en uke.
Røyker du ikke hasj selv skal det veldig mye til for å teste positivt på THC. Det er til en viss grad mulig, men krever at du har vært i et helt tett rom med ekstremt mye røyk. I så fall vil du teste positivt i maks noen dager.
Basert på det du har skrevet vil du mest sannsynlig teste negativt for både amfetamin, Valium, Rivotril og hasj dersom du tok testen i dag. Vi kan imidlertid ikke gi noen garanti da det er store variasjoner fra person til person.