Sarotex mot kramper og rykninger i bena

Hei.
Jeg har fått foreskrevet Sarotex 10 mg mot kramer og rykninger i bena som følge av overdreven alkoholbruk. Jeg leser derimot at kramper er en mulig bivirkning av bruken av dette legemidlet og lurer på om jeg har fått litt «feil» medisin av fastlegen min.
Er det evt noe annet jeg heller burde bedt om?
Vennlig hilsen (anonymisert).

Kvinne, 53 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi i RUStelefonen er ikke helsepersonell og kjenner ikke til din helsetilstand. Vi kan derfor ikke gi råd om hvilke andre medisiner som kan være aktuelle for deg. Det er riktig at en mulig bivirkning av Sarotex er kramper, men det er ikke sikkert det blir sånn for deg. Det viktigste er hvordan medisinen virker i ditt tilfelle. Opplever du at den lindrer plagene dine, og ellers ikke gir deg plagsomme bivirkninger er det nok ikke nødvendig å bytte.  Opplever du derimot at Sarotexen ikke demper disse krampene burde du snakke med legen din for å finne en ny løsning.