Prøvde amfetamin å hasj 1 helg både fredag å lørdag

En helg da vi var noen kamerater som akkurat hadde mistet gravlagt en venn på 45 som fikk hjerneslag å min beste venn 49 fikk diagnosen lungekreft med spredning. Bestemte vi oss for å teste amfetamin å hasj. Jeg hadde prøvd amfetamin da jeg jobbet i utebansjen 1995. Samtlige av oss på den festen hadde testet det den tia. Familiserte folk å ingen har «misbrukt» det siden. Jeg hadde legetime mandag etter den helga å da tok legen blodprøver av meg pga en yrkesskade jeg har. Jeg visste ikke at jeg måtte ta blodprøver akkurat da. Sa ingenting til legen om det jeg hadde gjort. Men er nå redd for at legen har funnet amfetamin å hasj i blodet å sender resultat til nav. Dette var noe vi jeg fant på akkurat den helga! Kansje om noe tragisk hender igjen om 5-6 år så gjør vi det igjen. Håper inderlig det ikke skjer!! Men jeg nervøs for at den episoden ødelegger for meg! Har legen lov å teste meg uten at jeg vet det? Skal tilbake til legen 27des å om han vil så kan han teste meg for det har godt 2 uker siden episoden å jeg har ikke brukt noe. Å skal ikke bruke noe for det er jo DUMT!! mvh nervøs voksen mann på 49 år

Mann, 49 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Bruk av hasj, amfetamin eller andre rusmidler vil ikke synes på en blodprøve med mindre prøven spesifikt leter etter disse rusmidlene. Dersom legen skal sjekke deg for bruk av rusmidler, må du informeres på forhånd og gi samtykke til det. Med andre ord: dersom dette var en blodprøve som skulle teste for andre ting enn rusbruk, vil ikke rusbruken være synlig i prøveresultatet. Så du kan ta det helt med ro sånn sett.
For øvrig beskriver du noen tragiske foranledninger til denne rusbruken – vi håper det går bra med deg og dere, tross alt.