Narkotikatest

Når man har fått i seg ca tilsammen en halv joint, 6 injeseringer v amfetamin og metamfetamin, 2 ecstasy, en 2c-b, en halv beroligende pille,og en lisse med kokain, iløpet v den siste uka som har vært. Det siste som ble tatt var en injesering med amfetamin og/metamfetamin natt til onsdag 5.12.18. Så skal jeg ta en urinprøve på mandag 10. Vil det gå bra? ????

Kvinne, 22 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å gi deg ett sikkert svar på når du kan avlegge ren urinprøve etter ditt inntak av ulike medikamenter og narkotiske stoffer. Hvor lang tid det tar avhenger av hva du har brukt,  mengde du har tatt, og hvor raskt kroppen din bryter det ned. Stoffer som amfetamin/metamfetamin og hasj kan f.eks. påvises i urin i opptil 7-10 dager. Derfor er det en mulighet for at du ikke vil ha rene på det tidspunktet du skal avlegge urinprøve. Du kan lese mer om veiledende påvisningstider i blod og urin på vår hjemmeside.