Journalist – buprenorfin etter heroin?

Det er over 18 rimer siden røyka heroin sist,har bare røyket.Når kan jeg ta buprenorphine sandoz? Redd for å ta det for tidlig, men merker frysninger og hetetokter omvarandre. Har tatt en rivotril 2mg nå. Er rivotril og sobril greit å ta sammen når jeg begynnner å ta buprenorphine?

Kvinne, 38 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi må informere om at dette ikke er en akuttjeneste – det kan ta opptil flere dager å få svar via vår spørsmål og svar-tjeneste. Ved behov for akutt tilbakemelding, ta kontakt på telefon eller chat i åpningstidene. Ved behov for akutt medisinsk bistand, ta kontakt med AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Etter 18 timer vil heroinen være ute av blodet ditt, og du skal dermed kunne ta buprenorfin uten å risikere overdose eller interaksjonssymptomer som følge av kombinasjonsbruk. Men, vi vil fraråde deg å bruke Rivotril eller Sobril samtidig med buprenorfin, ettersom dempende stoffer vil forsterke hverandres virkning, noe som kan medføre risiko for overdose. Dette er riktignok et spørsmål om mengde og toleranse, men generelt er dette en type kombinasjon du bør være forsiktig med.