Injiserende misbruker ~ vegring for å ringe legevakt

Jeg satte en injeksjon (amfetamin, mye pulver/ lite vann, første jeg har prøvd av ny vare) for 30ish minutter siden og ble faktisk redd for helsen min.
Jeg ble rød i områdst rundt og det svei i blodåren jeg hadde satt (når jeg trykte inn). Det som bekymret meg var rødmen, men den har trukket seg litt tilbake. Jeg føler meg bare uggen, «susete», tungpustet og har uregelmessig hjerterytme («å så rart», nei, men mer enn normalt) og .. «tåkete» kanskje? Som om jeg har vært våken 1 uke, men jeg sov for senest 12 timer siden (spiser alltid regelmessig).
Er jeg nødt tik å oppsøke legevakten? Det er ikke noe fett å vise bort armene liksom, og har bare erfaring med dårlig holdning (til rus) hos de som jobber de som jobber der. Vil helst slippe,
Og om jeg slipper vil jeg kunne slappe av.. og vite når det er viktig at jeg gjør det? Evt signaler eller ting jeg må være obs på?

Mann, 21 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Først må vi orientere deg om at vi ikke er en akutt-tjeneste. På grunn av stor pågang kan det noen ganger ta opptil syv dager før vi besvarer innsendte spørsmål. Vi er heller ikke en helsetjeneste.
Hvis du en annen gang er akutt bekymret for helsen din, bør du derfor kontakte AMK/113 eller legevakt. De vil hjelpe deg med det helsemessige, de er ikke politi.
Vi vet ikke hvordan det går med deg nå. Om du fortsatt er bekymret for helsen din, anbefaler vi deg å ta kontakt med legen din, eller ringe nærmeste legevakt på 116 117. Noen ganger gjør legevakten en vurdering av tilstanden, uten at du må komme dit for å vise deg frem. De kan også orientere deg om ev. signaler eller annet du bør være oppmerksom på.
En annen mulighet er å ringe Giftinformasjonen på 22 59 13 00. De er døgnåpne og det sitter folk der med høy kompetanse på forgiftninger. De kan vurdere dine symptomer ut fra alvorlighetsgrad, både nå og ved en eventuell senere anledning.