Urinprøve amfetamin

Hei.. jeg lurer på hvor lang Tid/Dager AMFETAMIN sitter i URIN hos en normalt aktiv person på an alder av 32år som Veier 83Kilo og er 179cm lang og kan gi utSlag på ( URIN PRØVE )… mvh en urulig Venn

Mann, 32 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å gi deg et 100% sikkert svar, men amfetamin kan som regel påvises i urin i inntil 2-10 dager.
Det kan forekomme betydelige variasjoner fra person til person når det gjelder hvor lang tid et rusbruk kan påvises med en blod- eller urinprøve, ettersom vi forbrenner stoffer i forskjellig tempo. Minst like viktig er hvilken mengde som er inntatt, og over hvor lang tid denne mengden er inntatt. Våre opplysninger på dette området er derfor kun veiledende.
Du kan lese mer om amfetamin på våre hjemmesider. Har du eller din venn flere spørsmål knyttet til rus, er dere velkomne til å ta kontakt med oss igjen, enten på på telefontjenesten, chat eller via hjemmesidespørsmål.