Troverdig kilde?

Er dere en troverdig kilde? Hvem sitter i deres administrasjon og svarer på anonyme spørsmål? Jeg vil ikke at navn skal nevnes! Hvilke folk svarer på våres spørsmål? Yrke og så vidare.

Kvinne, 14 år fra Sogn og Fjordane
RUStelefonen svarer:
Ja, vi anser oss selv som en troverdig kilde. Mye av den informasjonen vi videreformidler er kvalitetssikret og hentet fra pålitelige kilder, som f.eks. forskning, Folkehelseinstituttet, HelseNorge, samtaler med helsepersonell, samtaler med brukere, og mange flere.
Vi som jobber her, har mange ulike bakgrunner. Men felles for alle er at vi har høyere utdanning, og/eller relevant erfaring fra arbeid innen rusfeltet. Du spør om hvilket yrke vi har; å jobbe i Rustelefonen og besvare henvendelser om rus er yrket vårt.
Håper dette besvarer spørsmålet ditt, og at du trygt føler at du kan spørre oss dersom du har spørsmål om rusmidler og rusbruk.