Rusmisbruker i Austin,Texas

Hei
Jeg har en storebror som er tung rusmisbruker(heroin,Meth,etc..) i Austin,Texas USA. Han ønsker å komme hjem og vi har prøvd å få det til i lang tid. Men vanskelig å legge plan med en misbruker på andre siden av kloden. Er det noen nordmenn(organisasjon)vi kan få hjelp av i USA(Texas?) eller andre plasser der over?
Hilsen dypt fortvilet lillebror

Mann, 42 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi kjenner ikke tilbudene i Texas, og kan derfor ikke anbefale noen. Du finner en rekke av dem på nettet, men hvordan det er organisert vet vi ikke, og vi vet helle rikke noe vedrørende din brors helseforsikringer osv.
Det optimale ville selvsagt være å få ham til Norge. Dersom han er hekta på meth og heroin, vil det være en utfordring. Skulle dere få kontakt med et senter eller en lege som kan gi ham metadon nok til noen dager, så kunne en ev. reise være lettere å få til. Men det forutsetter nok at han er med på det, og noen reiser over dit for å hjelpe med det praktiske.
Vi beklager at vi ikke kan hjelpe dere med dette, kanskje vil det være mer nyttig for dere å kontakte generalkonsulatet i Texas (Houston).