Rødhet i huden etter metamfetamin

jeg har brukt methamfetamin i 2 dager nå og jeg kan kjenne at jeg er veldig varm i fjeset og har røde store flekker i fjeset. jeg er bare beskymret og lurer på hva som gjør dette. jeg har selv hatt to gram og delt vekk et par linjer, alt som er igjenn nå er 2 linjer. er det for mye å bruke?

Kvinne, 19 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Bruk av rusmidler, særlig amfetamin/metamfetamin, gjør at hjerte-kretsløpet utsettes for påvirkning ved at blodtrykket stiger, man får hjertebank og muligens kan dette også være forklaringen på fargeforandringen du ser. Det kan også være at du har fått en allergisk reaksjon på noen av tilleggstoffene amfetaminen er blandet ut med (noe man aldri kan vite hva er).
Det du merker av kroppslige forandringer som du bekymrer deg for, bør du ta alvorlig og vi råder deg til å begrense bruken av metamfetamin nå. Det er vanskelig å gi noen fasit på hva som er for mye, folk er forskjellige og tåler ulike mengder. Vi kan helt klart si at jo mindre du bruker, jo bedre. Det gjelder både størrelsen på dosene og hvor ofte du bruker det.
Håper det er bedre med deg nå!
Her finner du mer informasjon om amfetamin/metafetamin.