Pensjonist

Sendte nettopp spørsmål om 1 glass rødvin og 1 irishcoffe. Da det var sent fikkjeg et tall som jeg skulle notere, så forsvant det. Hva var tallet MON tro?

Kvinne, 77 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi har ikke funnet ID-nummeret ditt. Her er svar på spørsmålet du sendte:
Det var bra det gikk fint med deg! Vi er litt usikre på hvilken kombinasjon du mener. Mener du morfin og Neurontin eller medikamenter og alkohol?
Blandingen morfin og Neurontin skal vi nødig uttale oss for mye om . Vi tenker det er viktig å ha en dialog med lege/sykehus om i) hvor lenge du skal gå på medisinene og hvilke doser du trenger ii) hvordan du ev. skal trappe ned og iii) om din generelle helsetilstand tillater samtidig bruk av alkohol.
Generelt er det anbefalt å være særdeles forsiktig med alkohol sammen med dempende medikamenter.