Muskeltap etter injeksjon

Opplevde noe veldig skummelt i dag. Hadde satt meg to skudd med amf tidlig morgen. Og noen timer senere satte jeg en litt sterkere da jeg ikke oppnådde ønsket effekt. Merket etter 5 min at bena var litt rare til at jeg ikke engang klare å gå. Hadde følelse men null styrke. Bena er fortsatt litt rare. Hva kan dette ha kommet av?

Kvinne, 34 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å gi noen forklaring på dette, da vi ikke vet så mye om situasjonen. Hvis du har satt intramuskulær injeksjon, kan dette føre til at man føler seg svakere i muskulaturen, samt at det kan være ømt. Det vil likevel ikke føre til lammelse, så det du opplever kan være en følge av at du injiserte en (for) stor dose med amfetamin. Noen kan oppleve ubehagelige symptomer ved dette.  Du kan lese om somatiske komplikasjoner ved injisering her på Helsedirektoratets sider.
Vi regner med at dette er forbigående og at du vil føle deg som vanlig igjen, når rusmiddelet går ut av kroppen. Hvis symptomene vedvarer, anbefaler vi deg å ta kontakt med lege.