Mistenker overdose på levanse

Tok 300mg levanse igår kveld sammen med 4-5 pils (har ikke ADHD eller liknende) Er 14 timer siden nå og kjenner at jeg har noen av symptomene jeg fant på nettet (skjelving, litt muskelspasmer, litt paranoid/nervøs og insomnia. Haster det for meg å komme meg til sykehuset eller overdriver jeg ovenfor meg selv?
Til slutt lurer jeg på om foresatte må bli gikk beskjed hvis jeg må legges inn eller noe slikt. (Jeg er 18 år)

Mann, 18 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at Rustelefonen ikke  er en akuttjeneste, og at det kan ta et par dager før du får svar på spørsmålet ditt.
I akutte tilfeller anbefales det å ta kontakt med Giftinformasjonen : 225913300, 113 – Akutt medisinsk hjelp eller nærmeste legevakt.
Vi antar at det er legemiddelet Elvanse du har brukt. Du fikk i deg en høy dose og symptomene du beskriver stemmer til dels overens med det som er beskrevet i Felleskatalogen:Tegn på overdosering kan omfatte: rastløshet, skjelving, økte ukontrollerte bevegelser, muskelrykninger, hurtig åndedrett, forvirring, tilbøyelighet til å slåss eller krangle, å se, føle eller høre ting som ikke er virkelige (hallusinasjoner), panikktilstand, høy feber eller muskelnedbrytning. Dette kan medføre utmattelse og depresjon. Endret hjerterytme (langsom, rask eller uregelmessig), høyt eller lavt blodtrykk, kretsløpssvikt, krampeanfall og koma kan ses. Kvalme eller oppkast, diaré og magekramper kan også forekomme.
Vi anbefaler deg å ta kontakt med lege. Hvis det viser seg at du har behov for en innleggelse vil ikke dine foresatt få beskjed om det uten at du gir din tillatelse.